בפוסט זה אני מתייחס לתסכול שיש לחלקינו (כולל אותי), של מנהלים ובעלי חברה שמרגישים שאנחנו לא יודעים מספיק בכל הנושאים

כמו רבים מכם, גם לי יש המון שנות ניסיון בתחום ההתמחות שלי, תחום המחשבים ותחום החינוך (אוקי – כמה תחומים), ויחד עם זאת, ועל אף היותי מנכ"ל של חברת שיווק דיגיטלית, אני לא בהכרח הגורו ובעל הידע או המומחה בתחומי השיווק הדיגיטלי השונים, כגון: בניית אתרים, קידום אתרים, שיווק במדיה חברתית, ועוד. לזה יש לי שותפים שמומחים, כל אחד בתחומו. התפקיד שלי הינו האינטגרטור, או המוציא לאור של הפרויקטים השונים. אני מוודא שכל התזמורת מנגנת ביחד כקונצרט נהדר.
Picture CEO and SEO for Post
אז איך זה קשור אליכם, מנהלי ובעלי חברות וארגונים המעוניינים לקדם את עסקיכם, כל אחד בתחומו? בטוח שגם אתם מומחים בתחום בו פועלת חברתכם, או בטח יודעים, כמוני, "לנצח" על המומחים שאתם צריכים.

העולם העסקי של היום השתנה ומשתנה בקצב מהיר ביותר, עם התמקצעות ממוקדת יותר, ומקצועות חדשים וחשובים שצצים כל יום. הדבר נכון במיוחד בתחום של שיווק ומכירות, עולם דינמי וחשוב ביותר לחברה. הרי בסופו של דבר, המטרה העיקרית של המנכ"ל הינה למכור את מוצרי ושרותי החברה לכמה שיותר לקוחות, ובצורה רווחית. כדי להגדיל את המכירות, צריך לבצע תהליך מושכל ולהשתמש בכל הכלים הקיימים והמשתנים – לפעמים כל כמה ימים – בתהליך "מסעו של הקונה" BUYERS JOURNEY.

בלתי אפשרי לדעת הכל בכל נושא. ככל שאני עובד יותר ויותר על פרויקטים שונים עם המומחים שלי, אני בעצם רואה כמה אני לא יודע, ושאם כל הרצון שלי, גם לא אוכל לדעת הכל. כן, אני, מנכ"ל של חברת שיווק דיגיטלית, מודה שאני לא המומחה בכל הנושאים, ושאני נעזר ומסתמך על המומחים שלי.

מסעו של הקונה שלך מתחיל בדרך כלל באתר שלכם, בדף הפייסבוק שלכם או בתוכן מעניין שהלקוח קרא ולחץ על קישור. כבר כאן מתחיל ידע ספציפי שמשתנה בהתאם לקהל היעד שלכם. מה לכתוב, האם לפרסם PPC או ללכת על אורגני? האם האתר שלנו מספיק טוב ובנוי בצורה נכונה לצרכים שלנו? המומחיות השונה ממשיכה בבניית האתרים, בו אני נעזר במומחי וורדפרס , PHP או מג'נטו שלנו, כמובן תלוי בסוג האתר שהלקוח צריך.

אחר-כך ממשיכים בתחום שירות קידום אתרים SEO, בו למדתי, לדוגמא, את חשיבות העברת אתר שנבנה בטכנולוגיה ישנה אך עם תנועה גדולה לאתר בטכנולוגיה חדשה, בצורה מסודרת, על ידי שימוש בהפניות 301 PERMANENT REDIRECT כדי לוודא פגיעה מינימלית בהישגי מיקום האתר הקודמים. זוהי רק דוגמא אחת למה צריך מומחה לכל נושא שילווה תהליכים בצורה נכונה.

מכירים את הבדיחה: "פעם היה סיני….  היום יש מעל מיליארד!"  פעם היו מעט שחקנים והיה קל יחסית להיראות ולהיות מוכר, גם אם לא בהכרח מוביל. היום, בכל תחום יש  כל כך הרבה שחקנים שעושים דברים דומים, שיוצרים כל כך הרבה "רעש לבן", כך שהדרך היחידה לבלוט ושהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יראו אתכם, זה על ידי משהו שונה, איזו שהיא "נקודה אדומה", שתבלוט בתוך ים הלבן.

הצורך הזה לבלוט ילווה אתכם בכל תהליך מסע הקניות של הצרכן, מרגע היותם מבקרים עלומים, הפיכתם ללידים, אחר-כך ללקוחות ואפילו אחר-כך, בתהליך השימור וההמלצות. זה יכול להיות בהמשך, גם על ידי שרות והתייחסות מיוחדים ללקוחותיכם. אתם גם רוצים לבלוט אצל גוגל ולהגיע גבוה בחיפוש אתרים, וגם זה דורש מומחיות.

גם הנושא של תוכן עובר שינוי גדול אשר משפיע על קידום אתרים. תוכן איכותי, שתורם לידע של הלקוח ומביא להם תועלת, הפך להיות כלי חשוב מאד במשיכה של לקוחות אלינו. גם תהליך זה, של "משיכת לקוחות" או   INBOUND MARKETING  הפך להיות השיטה המועדפת להשגת לקוחות. כלומר, במקום לרדוף אחרי לקוחות בשיטה של שיחות יזומות לרשימות קנויות, או פרסום מסיבי בשיטת BROADCAST היום השיטה היא כתיבה איכותית שתביא את הלקוחות הרלוונטיים אלינו  – בדבש ולא בכוח. לשם כך גם ישנם כותבי תוכן מומחים – ובמקרה זה אני אחד מהם – שכותבים תוכן שיווקי איכותי שמטרתו לגרום ללקוח לעשות פעולה שתביא אותו אלינו או שתקדם אותו עד צעד לכיוון הפיכתו ללקוח שלנו.

ונכון, אפילו פוסט זה מטרתו לחלוק אתכם מניסיוני בתקוה שזה יעזור לכם, ואם מצא חן בעיניכם, גם תצרו אתנו קשר. זו השיטה החדשה, לא פולשנית ולא אגרסיבית שמשאירה את ההחלטה בידיכם, בלי לחץ.

כל מה שנכתב כאן נכון גם לגבי העיצוב, לגבי חווית המשתמש, לגבי רשתות חברתיות – בכל תחום יש מומחים, והחוכמה היא לדעת מה הדברים שאתם צריכים כדי לקדם את העסק שלכם, ואיך לבחור את הספקים המתאימים.

ולסיכום, אנחנו צריכים להכיר בכך שהעולם הרבה יותר מורכב ומתוחכם, אם יותר אפשרויות אך גם הרבה התלבטויות ושאנחנו צריכים להיעזר במומחים, רצוי כאלה שאפשר לסמוך עליהם, כי בסופו של דבר, זה העסק שלנו.